torsdag 19 april 2012

Liten blir stor...

I bland förundras jag över hur mycket min son tar in... hur han kommer i håg saker och framför allt sådant som hänt långt tillbaka. Knappt jag kommer i håg...  Vilket minne de har de små :) När vi badade på Smacken när han var 3 år och jag hade glömt hans badbyxor?? jaha, hade jag det... jösses! Eller när han spelar memory och utklassar mig totalt och nej, jag gör inte till mig!


Samuel har alltid tyckt om att rita och jag sitter ofta med honom och gör det... Han ritar ofta rosa saker till mig då han vet att det är min favoritfärg.Även hans har det varit, ett tag iaf.  I går kom han hem och sa att han inte alls gillade rosa, för det var det minsann bara tjejer som gjorde! Han gillade bara mörka färger nu.. grön, blå och svart... Tråkigt tyckte jag, å jag sa även att det finns visst killar som gillar rosa. Precis då, i det ögonblicket kände jag att "där kom första tjej & kill-grejen". Han har aldrig brytt sig innan. 
Han börjar bli stor och jag vill kapsla in honom som han är! Näe, det vill jag naturligtvis inte men han är helt underbar till sättet just nu. Å det var han säkert i alla åldrar men... Så hjälpsam, generös, duktig, förstående, klok, ROLIG, go & glad, ja listan kan göras lång....
 Tänk vilken fin pojke vi har fått i våra liv <3 Å det får man väl med fina föräldrar? ;) 
Avslutar med ett citat från skrattnet.se


Spelar det någon roll hur man ser ut?

"Om du vill bli älskad av någon som inte redan finns i din familj, är det inte fel att vara vacker."
Anita, 8 år




2 kommentarer:

  1. När Jocke var runt 5 år var hans älsklingsfärg rosa. Han fick flera rosa tröjor och vår mamma stickade en cerise tjocktröja till honom( han valde garnet själv!)
    Hoppas ni har det bra!
    Kram, Agge

    SvaraRadera
  2. Ja, där ser man... det finns fler som gillar rosa ;) kanske går i familjen =)
    Det är bara fint med oss, hoppas ni har det bra ni med!

    Vi ska ju fira Zanna så vi ses i morgon, kram kram!

    SvaraRadera